Volkswagen, strateji değişikliğine gidiyor!

Volkswagen, Çin’i Küresel Üretim ve İnovasyon Üssü Olarak Konumlandırıyor

Volkswagen, stratejisinde köklü değişikliklere gidiyor. Alman otomotiv devi artık Çin’i sadece büyük bir pazar olarak değil, aynı zamanda küresel bir üretim ve inovasyon üssü olarak görmeyi hedefliyor.

Volkswagen, “Dünya için Çin’de” Stratejisine Geçiyor

Yeni yaklaşımlarıyla şirket, Çin’de üretilen modellerini sadece yerel tüketicilere değil, dünya genelindeki müşterilere de sunmayı planlıyor. Geçmişte benimsenen “Çin için Çin’de” stratejisi artık yerini daha küresel bir üretim modeline bırakıyor.

Firmanın yeni stratejisi kapsamında SAIC-Volkswagen ortaklığının 40. yılını kutladığı ve işbirliğini 2040 yılına kadar uzatacağı bildirildi. Çin’in üretim kapasitesi ve tedarik altyapısı, Alman mühendislik disipliniyle bir araya gelerek güçlenecek.


Yeni modellerin montaj süreçleri ile birlikte tasarım ve Ar-Ge çalışmaları da artık Çin merkezli olarak yürütülecek. Bu hamle, Çin yapımı Volkswagen modellerinin rekabette öne çıkmasını sağlayacak.

Geçmişte sadeleştirilmiş donanım seviyeleriyle bilinen Çin’de üretilen araçlar, artık Avrupa’daki muadillerine kıyasla daha uygun fiyatlar ve zengin donanım seçenekleri sunuyor. Örneğin, Volkswagen’in Çin’de ürettiği Passat Pro modeli Avrupa versiyonundan %40 daha uygun fiyatla daha zengin özellikler sunuyor.

Volkswagen’in bu stratejik hamlesi, küresel otomotiv sektöründe önemli değişikliklere neden olabilir. Siz bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? Görüş ve yorumlarınızı bizimle paylaşmayı unutmayın!

Related Posts

Yapay zeka şirketi, robot araba satmaya başladı

Kişisel kullanım için robot arabalar ne zaman gelecek diye merak edenlere artık kesin bir zaman verebiliyoruz: Önümüzdeki sene!

Dünya’dan 20 milyon yıl daha yaşlı göktaşı, evin çatısını delip geçti

Akşam sakin sakin evinizde oturup dizi film seyredip patlamış mısır yerken birden çatınızdan içeri, gezegenimizden daha yaşlı bir taş parçası düşüyor… Bu durumda siz ne yapardınız?

Switch 2 adeta şov yaptı, sadece 1 ayda milyonlarca sattı

Nintendo’nun uzun zamandır beklenen yeni oyun konsolu Switch 2 büyük bir hızla satılıyor ve şirket talebe yetişemiyor. İşte açıklanan inanılmaz satış verileri…

Tarifeler ve satışlar etkili oldu: Otomotiv devinden 4 yıl sonra bir ilk

Japon otomobil devi Nissan, Nisan-Haziran döneminde 784 milyon dolar zarar ettiğini açıkladı. Nissan’ın, ABD Başkanı Trump’ın gümrük tarifelerinden ve atış hacmindeki düşüş bu zararda etkili oldu.

FuriosaAI, LG ile küresel oyundaki yerini aldı

Güney Kore merkezli yapay zekâ çipi girişimi FuriosaAI, LG AI Research ile büyük bir iş birliğine imza attı. Şirket, LG’nin kısa süre önce tanıttığı EXAONE 4.0 adlı yeni nesil hibrit yapay zekâ modeli için RNGD adlı çipini tedarik edecek. RNGD …

Google’ın yapay zekası, insanlarla aynı kurallarda yarıştı ve kazandı

Google DeepMind’ın yapay zeka modeli Gemini Deep Think, Uluslararası Matematik Olimpiyatları’nda (IMO) altın madalya kazandı. Peki bu başarı nasıl mümkün oldu?